درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر یکی از مشکلاتی بوده که اکثر کاربران سایت ها نیاز به اجرای آن دارند. بعد از نصب و فعال کردن SSL به چه شکل می توان کاری کرد که آدرس‌ های ما که بر روی پروتکل http بودند به پروتکل https منتقل شده و علاوه بر این آدرس صفحاتی که از قبل index شدند به چه شکلی در گوگل آن ها را تغییر بدهیم. بنابراین با این مقاله و آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر همراه شوید.

برای مثال پس از نصب SSL در وردپرس، لینک ها را به https تغییر می دهیم. در این حالت آدرس‌ قبلی ما که بر روی http:// بودند به صورت ریدایرکت ۳۰۱ در وردپرس به https:// منتقل خواهند شد. این انتقال بسته به شرایط سایت ما و سرعت ایندکس در گوگل می تواند خیلی زمان بر باشد. اگر سایت شما دارای رنک خوب و بازدید بالایی باشد این شانس رو دارید تا در زمان کوتاه‌تری URL صفحات شما اصلاح شوند. 

آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

ابتدا به آدرس http://www.google.com/webmasters/tools مراجعه کرده و وارد اکانت گوگل وبمستر خودتون شوید و آدرس سایت خودتان را با استفاده از https:// ثبت کرده و آن را وریفای کنید. حالا بعد از اینکه سایت شما به درستی با آدرس https:// ثبت شد باید کاری کنید تا اعتبار و همه اطلاعاتی که در ابتدا روی پروتکل http:// بودند به پروتکل جدید سایت در https:// منتقل شوند.

بنابراین وارد مدیریت سایت قبلی خودتون در کنسول جستجوی گوگل که با http:// ثبت کردید وارد شده و سپس شبیه به تصویر زیر روی علامت چرخ دنده که در بالا و در سمت راست قرار داره کلیک کرده و گزینه change of address را انتخاب کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

حال شبیه به تصویر زیر در بخش یک صفحه‌ای برای شما نمایش داده میشه که از قسمت اول یعنی Pick your new site from the list در سمت راست روی گزینه New Site کلیک کنید و آدرس URL سایت خودتان را که با پروتکل امن https:// در اون ثبت کردید را انتخاب کنید.

آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر

در این مرحله اگر به درستی عمل کرده باشید و دامنه شما در این باکس با پروتکل https:// به شما نمایش داده شود در مرحله بعد مقابل گزینه دوم که Confirm that ۳۰۱-redirects work properly هست بر روی دکمه chek کلیک کنید تا هر دو آدرس ثبت شده در گوگل وبمستر بررسی شده و آدرس‌های قبلی که روی http:// بودند به به پروتکل امن https:// به صورت ۳۰۱ ریدایرکت شوند.

سپس در مرحله سوم که با عنوان Check that verification methods are still present آن را مشاهده می‌کنید روی دکمه confirm کلیک کنید. در مرحله نهایی گزینه آخر که در اون عبارت Submit the change of address request نوشته شده روی دکمه submit کلیک کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن تغییر آدرس نمایش داده شود.

تا اینجای کار شما با آموزش تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر یاد گرفتید که چطور آدرس‌ های شما که با استفاده از پروتکل http:// در گوگل ایندکس شده بودند در کوتاه‌ ترین زمان ممکن اصلاح شده و علاوه بر این کاربرانی هم که از آدرس http به سایت مراجعه کنند به صورت خودکار سایت با پروتکل امن https:// براشون نمایش داده خواهد شد.

یک مزیت دیگه هم که این کار دارد این است که از این پس چون سایت شما با https:// ثبت شده و به عنوان آدرس اصلی شما در console جستجوی گوگل هم قلمداد خواهد شد، از این به بعد برای مدیریت سایت در کنسول جستجوی گوگل باید سایتتون را که با آدرس https:// ثبت کردید مورد بررسی و آنالیز قرار داده و کارهایی مثل ساخت robots.txt در وردپرس را از این به بعد روی این آدرس انجام بدهید.

یک نظر بگذارید