درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

بعد از خرید هاست لینوکس شاید نیاز داشته باشید برخی ایمیل های دریافتی را به آدرس دیگه ای فورارد کنید یا اینکه یک نسخه از پیغام هایی که روی ایمیل دامنه قدیمی فرستاده می شود را در هاست جدید یا هر جای دیگر دریافت کنید در چنین شرایطی می توان از قابلیت فوروارد هاست کمک بگیرید.

در این مقاله آموزشی تصمیم داریم آموزش انتقال یک ایمیل به ایمیل دیگر در هاست سی پنل را به شما آموزش دهیم تا پس از آن از طریق امکان ایمیل فوروارد در سی پنل قادر باشید ایمیل های دریافتی توسط اکانت های ایمیل هاست وب سایت خود را به صورت خودکار به آدرس ایمیل دیگر هدایت کنید.

آموزش انتقال یک ایمیل به ایمیل دیگر در هاست سی پنل

جهت انتقال اتوماتیک ایمیل، در ابتدا از طریق YourSite.ir:2082 وارد cPanel شده و از بخش email گزینه forwarders را کلیک کنید

فوروارد ایمیل در cpanel

برای ساخت یک ارجاع دهنده ایمیل بر روی دکمه add forwarder کلیک کنید تا وارد بخش جدید شوید

فوروارد ایمیل در سی پنل

  • Address to Forward : در این فیلد پیشوند آدرس ایمیل که در هاست ساخته شده و می خواهید به آدرس ایمیل دیگر هدایتش کنید رو وارد کنید.
  • Domain : در این قسمت باید آدرس دامنه سایت رو انتخاب کنید و اگه داخل هاست پارک دامین، ساب دامین و ادان دامین داشته باشید، منو کشویی برای شما فعال خواهد بود.
  • Forward to Email Address : در این فیلد باید آدرس ایمیلی رو وارد کنید که تمایل دارید ایمیل های اکانت که تنظیمش کردید به آن منتقل شود. 
  • Discard and send an error to the sender : اگه این گزینه رو تیک دار کنید هر فرد که به آدرس ایمیل شما ایمیل ارسال کند بلافاصله یک ایمیل با محتوای ایمیل شما با خطا مواجه شد و ایمیل شما دریافت نشد برایش ارسال میشود. داخل فیلد Failure Message هم می توانید پیغام خطا را به صورت اختصاصی وارد کنیم، مثلا نوشت این آدرس ایمیل دیگر فعال نیست.

حال بر روی گزینه advanced option کلیک کنید تا جزئیات بیشتری از آموزش انتقال یک ایمیل به ایمیل دیگر در هاست cPanel را فرا بگیرید.

  • Forward to a system account : در این بخش یک نسخه از ایمیل را برای مدیر نام کاربری که توی این فیلد وارد شده ارسال می شود
  • Pipe to a Program : در این بخش می توان آدرس یک اسکریپت را از داخل فایل منیجر هاست وارد کرد، تا اگه فردی یک ایمیل به آدرس info@NikServer.com ارسال کرد بلافاصله اسکریپت وارد عمل شده و طبق دستوری که برای اسکریپت تنظیم شده برای فرستنده ایمیل یک پیام به عنوان پاسخ ارسال شود.
  • Discard (Not Recommended) : در این بخش اگر تیک را فعال کنید هر ایمیل که به آدرس ایمیل info@NikServer.com ارسال شود، آن ایمیل بلافاصله حذف می شود.
  • آموزش فوروارد ایمیل در سی پنل

در آخر برای نهایی سازی فوروارد ایمیل در cPanel بر روی دکمه add forwarder کلیک کنید.

حال اگر آدرس دامنه وب سایت تغییر و کاربران برای آدرس قدیمی دامنه شما ایمیل ارسال کنند چه راهی وجود دارد ؟

جهت رفع این مورد در صفحه forwarder بر روی دکمه آبی رنگ add domain forwarder کلیک کنید. در بخش جدید Add a New Domain Forwarder از قسمت domain باید نام دامنه قبلی که تغییر کرده را وارد و انتخاب کنید. سپس در بخش TO آدرس ایمیل جدید را وارد و بر روی add domain forwarder کلیک کنید.

امیدواریم از آموزش انتقال یک ایمیل به ایمیل دیگر (فوروارد ایمیل) در هاست سی پنل استفاده کافی را برده باشید.

یک نظر بگذارید