درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

کاربرد عملی و رایج از پروتکل FTP، بیشتر زمانی است که شما قصد انتقال یک فایل از رایانه خودتان به یک سرویس دهنده فضای میزبانی (Host) را دارید. در این زمان است که شما باید از این ابزار برای تبادل فایل استفاده کنید. مثلا شما چند فایل HTML ساخته‌اید و حالا قصد بارگذاری آن برای نمایش در وب را دارید. در اینجاست که باید پس از تهیه یک فضای مناسب، اقدام به بارگذاری یا آپلود (Upload) آن فایل‌ها، به وسیله FTP روی هاست خود کنید. در اینجا هم باید از یک برنامه معمولاً گرافیکی هم استفاده کنید که این مورد یکی از راه‌های استفاده از اف تی پی است. با ما همراه باشید با آموزش ایجاد اکانت FTP در هاست cPanel.

ایجاد اکانت FTP در هاست cPanel

برای ایجاد یک ftp در سی پنل به ترتیب زیر عمل می کنیم:

به اکانت cPanel خود از طریق http://yourdomain:2082 وارد شوید.

برای ساخت اکانت FTP در سی پنل وارد قسمت Files شده و با انتخاب FTP Accounts وارد بخش مربوط شوید.

در این صفحه اطلاعات خواسته شده را مطابق راهنمای زیر وارد نمایید:

Login: در این قسمت نام کاربری که در نظر دارید را وارد نمایید. password: رمز خود را وارد نمایید. password again: رمز خود را مجددا وارد نمایید . Directory : مسیری که اکانت ایجاد شده و به آن دسترسی خواهد داشت. Quota : دراین قسمت مقدار حجم اطاعاتی که می توانید دریافت یا ارسال کنید را مشخص نمایید که به صورت پیشفرض unlimited است. در نهایت بر روی Create FTP Account ‌کلیک نمایید.

پس از ساخت اکانت، می توانید آن را در قسمت FTP Account مشاهده نموده و تنظیمات مربوط به اکانت FTP را تغییر دهید.

Change Password: در این قسمت می توانید رمز عبور اکانت خود را تغییر دهید.

Change Quota: در این قسمت می توانید حجم اطلاعاتی که اکانت شما می تواند دریافت یا ارسال کند را تغییر دهید.

Delete: در این قسمت می توانید اکانت خود را حذف نمایید، در صورتی که اقدام به حذف اکانت نمایید.

Configure FTP client: برای دریافت تنظیمات مربوط به برنامه های مورد استفاده می باشد که Cpanel به ۳ عدد از آنها اشاره کرده و تنظیمات را نیز برای دانلود قرار داده است.

یک نظر بگذارید