درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

wildcard subdomain: این آپشن امکانی را برای شما فراهم می نماید که تمامی ساب دامین هایی که ایجاد نشده اند به صورت پیش فرض به مسیر دلخواه ارجاع داده شوند. بنابراین با آموزش ایجاد Wildcard Subdomain در کنترل پنل cPanel (سی پنل) با ما همراه باشید.

به عنوان مثال فرض کنید دامنه شما name.com می باشد و شما در Cpanel خود ساب دامین های support و shop را ایجاد نموده اید. در صورتی که قابلیت wildcard subdomain را فعال نمایید و تنظیم نمایید تا به پوشه new واقع در public_html  ارجاع داده شود با فراخوانی ساب دامین های ناموجود به عنوان مثال:

test.name.com

test2.name.com

newsub.name.com

و ….

تمامی درخواست های ارجاعی که پیش تر ساب دامین ای برای آن ها ایجاد نشده است به پوشه new در  public_html ارجاع داده می شوند و از آن پوشه با rule های rewrite و غیره قادر به مدیریت درخواست های ارجاع داده شده می باشید.

آموزش ایجاد Wildcard Subdomain در کنترل پنل cPanel (سی پنل)

برای فعال سازی این قابلیت لازم است ابتدا به Cpanel خود لاگین کرده و بر رویSubdomain کلیک نمایید

ایجاد Wildcard Subdomain در کنترل پنل cPanel (سی پنل)

در قسمت بعد اقدامی به ایجاد یک ساب دامین برای دامنه example.com نمایید و نام ساب دامین را * قرار دهید و در قسمت Document Root آدرس مسیری که قصد ارجاع wildcard subdomain به آن را دارید را آدرس دهی کنید.

این پوشه مانند تمامی ساب دامین، می بایست Document Root آن زیر مجموعه پوشه public_html باشد. برای مثال ما که قصد آدرس دهی در پوشه ی new را داریم آدرس Document root به صورت زیر خواهد بود.

public_html/new/

ایجاد Wildcard Subdomain در کنترل پنل cPanel (سی پنل)

بعد از ایجاد ساب دامین با نام * و آدرس public_html/new/ سپس به صفحه اصلی Cpanel خود باز گشته و بر روی ماژول Advance DNS zone Editor کلیک نمایید. بعد از لود شدن محتویات این قسمت دقت کنید که می بایست رکوردی با نام *.example.com (با مشخصات زیر وجود داشته باشد

مقدار name باید برابر با *.example.com باشد

مقدار type می بایست از نوع A باشد ، مقدار رکورد می بایست برابر با آی پی وب سایت شما باشد، در صورتیکه این رکورد وجود دارد نیاز به هیچگونه اقدامی نمی باشد و در صورتیکه این رکورد وجود ندارد آن را با مشخصات اعلام شده ایجاد نمایید

بعد از این تنظیمات قادر به فراخوانی تمامی ساب دامین های ناموجود خود می باشید و تمامی آن ها به اطلاعات پوشه ی new ارجاع داده شده و از آنجا لود می شوند. بعد از انجام تغییرات بازه ی ۱ ساعته را برای پاک شدن cache مرورگر و ISP را در نظر داشته باشید و بعد از آن نسبت به بررسی مورد اقدام نمایید.

امیدواریم آموزش ایجاد Wildcard Subdomain در کنترل پنل cPanel (سی پنل) برای کاربران مفید واقع شده باشد.

یک نظر بگذارید