درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR با استفاده از این محتوا شما قادر خواهید بود آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR را فرا بگیرید. با تنظیم DNS یا همان Domain Name Server دامنه شما به هاست مورد نظر اتصال می یابد. برای تنظیم دی ان اس در دامنه ir. به روش زیر عمل می کنیم. همراه با ما باشید تا آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR را در این مقاله فرا بگیرید.

DNS یا Domain Name System، سیستم نام دامنه است که نشان دهنده یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیل نام به آدرس IP است. ماموریت آن ایجاد یک میانبر بین آدرس IP و نام سیستم مربوطه است. معمولا DNS خود به صورت عددی و حروف است. یکی دیگر از عملکرد های مهم DNS، برای کنترل پیام های ارسال شده است. 

آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR

۱) ابتدا وارد سایت کارگزار دامنه های ملی ایرنیک به آدرس http://www.nic.ir شده و سپس login نمایید. سپس مانند تصویر زیر از منوی “دامنه ها” گزینه “دامنه های من” را انتخاب کنید.
آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR
 
۲) در صفحه ای که باز می شود از بخش “فهرست تمامی دامنه ها” در جلوی دامنه مورد نظر خود بر روی روی فلش کنار “NS کلیک نمایید.
آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR
 
۳) در بخش “کارگزار دامنه”  آدرس های دی ان اس مورد نظر خود را وارد نمایید.
آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR
۴) در مرحله آخر در قسمت پایین صفحه  روی گزینه “اعمال” کلیک کنید.

آموزش تنظیم DNS دامنه ملی IR

دقت داشته باشید که تنظیم DNS دامنه ملی IR یا اصطلاحا ست شدن DNS ان نیاز به ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان دارد.

جهت ثبت دامنه های ملی، لازم است پس از پرداخت هزینه ثبت آن، دامنه توسط واحد ثبت کننده دامنه ملی (irnic) بررسی و تایید شود. در صورتی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت دامنه های ملی مغایرتی نداشته باشد بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت در روز های اداری برای تایید زمان خواهد برد. پس از تایید، دامنه شما فعال و قابل استفاده خواهد بود. شما می توانید در سایت NIC و بخشدامنه های من وضعیت دامنه را مشاهده کنید.

یک نظر بگذارید