درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

در این مقاله به آموزش تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel می پردازیم. اگر دارای هاست لینوکس cpanel هستید در ابتدا باید با سطح دسترسی یا permission در هاست آشنا شوید. پرمیشین یا سطح دسترسی در واقع به معنای میزان دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به فایل و فولدر داخل هاست می باشد که برای هر فایل یا فولدری بر روی هاست می توان سطح دسترسی خاصی متناسب تنظیم کرد.

در واقع تعیین سطح دسترسی های مناسب برای فایل های داخل هاست لینوکس یکی از اصول اولیه تامین امنیت وب سایت و فایل ها و دایرکتوری های داخل هاست محسوب می شود.

آموزش تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel

برای تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel ابتدا وارد هاست سی پنل شده از بخش files بر روی file manager کلیک نمایید.

تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel

اینجا محل قرار گیری فایل های ساختاری و ریشه ای سایت شما می باشد و اگر سطح دسترسی هر کدام از فایل و دایرکتوری های داخل این مسیر رو تغییر بدید ممکن است کل سایت شما با اختلال مواجه می شود. بنابراین برای تغییر سطح دسترسی فایل ها وارد public_html شده و تمام سطح دسترسی های فایل های دلخواهتات را تنظیم کنید.

به عنوام مثال ما حق دسترسی مسیر wp-admin را در تصویر زیر به منظور تامین امنیت تغییر می دهیم.

تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel

 

همان طوری که میبنید داخل تصویر نوشته شده permissions و در پایین این قسمت سطح دسترسی تمام فایل ها و دایرکتوری ها در مقابل آن درج شده است.

تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel

امیدواریم مقاله آموزشی تغییر سطح دسترسی فایل و پوشه در cPanel برای کاربران مفید واقع شده باشد. شما با این کار مطابق با نوع سیستم مدیریت محتوای سایت خود، می توانید تا حدود مناسبی نسبت به تامین امنیت وب سایت خود اقدام نمایید.

یک نظر بگذارید