درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

CName Record چیست ؟ همان طور که در محیط واقعی ممکن است شخصی در شناسنامه خودش اسم محسن را داشته باشد اما در میان دوستان به او مهرشاد بگویند، ممکن است شما بخواهید چندین اسم را در اینترنت داشته باشید که به یک آدرس IP اشاره کنند. در واقع با ایجاد کردن یک CName شما یک نام مستعار برای سایر رکوردهای مجموعه DNS اضافه می کنید. فرض کنید که بر روی یک آدرس IP شما چندین سرویس دارید که می خواهید همه این سرویس ها با یک آدرس IP اما با اسامی مختلف کار بکنند، در چنین مواردی می توانید یک یا چند CName ایجاد کنید که به همان آدرس IP اشاره می کنند. 

CName Record بسیار می تواند برای ما مفید باشد اما در نه در شرایطی، ممکن است وجود CName ها باعث بروز مشکل در طراحی شبکه و وب سرور ما شود. با توجه به مثال بالا فرض کنید که ما دو عدد CName ایجاد کرده این که هر دو در مجموعه DNS ما وجود دارند، مثلا web.name.com به www.name.com اشاره می کند و از طرفی ftp.name.com هم به www.name.com اشاره می کند. برخی اوقات در چنین شرایطی و با به وجود آمدن چندین CName که به یک A Record اشاره می کنند ممکن است فرآیند Reverse یا عکس عملیات Name Resolution شما دچار Loop شود و همین امر باعث به وجود آمدن مشکل می شود. اما این مشکلات برای A Record ها به وجود نمی آید. بصورت خلاصه می توانیم تفاوت A Record و CName را به شکل زیر خلاصه کنیم : 

  1. یک CName به یک اسم Domain یا A Record دیگر اشاره می کند
  2. یک A Record به یک آدرس IP اشاره می کند
  3. پیدا کردن یک CName یعنی آغاز یک جستجو
  4. پیدا کردن یک A Record یعنی پایان یک جستجو
  5. تداخل CName های زیاد می تواند باعث ایجاد شدن Loop شود
  6. وجود A Record های زیاد هرگز ایجاد Loop در نتایج DNS نمی کند ITPRO باشید

ساخت A record ,CNAME record در هاست cpanel

ابتدا وارد سی پنل شده و به بخش به قسمت Domains بروید. سپس بر روی Edit DNS Zone Advanced کلیک کنید. در صفحه باز شده در قسمت Add A Record، فضای خالی زیر را پر کنید.

name : نام دامنه در این بخش

TTL : بر روی ۱۴۴۰۰ قرار دهید

Type : روی A قرار دهید

Address : در این کادر IP جایی که زیر دامنه باید به آن متصل شود را بنویسید.

سپس روی Add Record کلیک کنید.

ساخت A record ,CNAME record در هاست cpanel

یک نظر بگذارید