درباره ی ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

اطلاعات تماس

مازندران - تنکابن - فردوسی شرقی

0115698

info@example.com

111111111

blog image

نکات بسیار مهم قبل از ثبت دامنه. آیا می دانید قبل از ثبت دامنه دانستن چه نکاتی برای شما اهمیت دارد ؟

نکات بسیار مهم قبل از ثبت دامنه

  • ارائه کد انتقال در قبال هزینه

برخی از شرکت ها و ثبت کننده های دامنه در قبال دادن کد انتقال یا اجازه انتقال دامنه از کاربر هزینه دریافت می کنند که از نظر قانونی کار صحیحی نیست، چرا که مالک دامنه مختار است هر زمان نسبت به انتقال دامنه خود به غیر اقدام نماید.

  • عدم ثبت دامنه برای چند سال

برخی از شرکت های ثبت دامنه در صورت درخواست کاربر برای ثبت دامنه بیش از یک سال، هزینه ثبت دامنه برای چند سال را از کاربر دریافت کرده اما دامنه را تنها برای ۱ سال ثبت کرده و هزینه پرداختی کاربر را به عنوان سپرده نگه داشته و سود کلانی از این راه دریافت می کنند.

  • تغییر مشخصات whois

گاهی ثبت کننده های دامنه، هزینه کمی را برای ثبت دامنه در نظر می گیرند اما هنگام تغییر مشخصات whois هزینه بالایی را درخواست می کنند و ممکن است پس از ثبت دامنه، آن را تا ۶۰ روز به حالت قفل در می آورند تا امکان انتقال آن به جای دیگر وجود نداشته باشد.

برخی از شرکت ها، دامنه را به نام شخص ثبت نمی کنند. این واسطه ها در اصل دامنه را با مالکیت خود دریافت کرده تا بعدا ازکاربر برای خرید مالکیت دامنه کسب درآمد کنند. لازم به ذکر است ثبت کننده های جهانی صاحب دامنه را شخصی می دانند که نام او در whois نمایش داده می شود.

نکات بسیار مهم قبل از ثبت دامنه

این تازه شروع کار است، نکات بسیار مهم قبل از ثبت دامنه هنوز ادامه دارد. تا آخر این مقاله همراه نیک سرور باشید.

  • قفل دامنه

قفل دامنه جهت جلوگیری از انتقال دامنه استفاده می شود. زمانی که قفل ثبت کننده در وضعیت فعال باشد، هیچ کس دیگری حتی با داشتن کد انتقال هم نمی تواند دامنه را به جایی دیگر منتقل کند. برخی از ثبت کننده های دامنه برای راحتی انتقال دامنه، قفل را به حالت باز قرار می دهند که از نظر امنیتی کار اشتباهی است.

 

هیچ هزینه ای را از شما پنهان نکند.

هزینه دریافتی بابت ثبت چندسال دامنه را صرف ثبت دامنه شما کند و نه سپرده گذاری و کسب سود.

پنل مدیریتی دامنه، امکان تغییر whois، و قفل دامنه و در نهایت مالکیت کامل دامنه در اختیار شما قرار بگیرد.

اطلاعات شخصی شما را در اختیار فرد سومی قرار ندهد و در حفظ حریم خصوصی شما متعهد باشد.

از طریق دامنه شما کسب درآمد نکند.


یک نظر بگذارید